Czy warto jeść migdały blanszowane?

Migdały wydają się być pewnymi z największych oraz najbardziej cenionych artykułów z grupy: orzechy, pestki, nasiona. W klasyfikacji uznawane są za nasiona wynikające z owoców migdałowca. W medycynie ajurwedyjskiej migdały były niezwykle polecane za właściwości prozdrowotne. Zakładano, iż mają możliwość rozwijania możliwości umysłu, procesów utrwalania i w to, iż przedłużają życie. Migdały to niezwykle wartościowy element diety. Mają wiele energii, błonnik, białko, istotne tłuszcze oraz mnóstwo potrzebnych witamin oraz minerałów, takich jak witaminy z grupy B, potas, magnez oraz cynk.

Migdały blanszowane

Pozbycie się ciemnej skóry, więc blanszowanie migdałów, to sposób na to, by zdobyć jeszcze ciekawszy przysmak. Migdały blanszowane od lat popularne są z własnych unikalnych wartości wzmacniających. Migdały mają w sobie zarówno magnez lub potas, jak również fosfor, żelazo i wapń. Co więcej, migdały blanszowane są dobrym źródłem odpowiednich kwasów tłuszczowych. Odgrywają one dużą rolę w procesie obniżania stopnia szkodliwego cholesterolu w systemie.

Migdały blanszowane – co musimy wiedzieć?

Blanszowanie migdałów to mechanizm, w jakim usuwana jest zewnętrzna, brunatna skórka migdała. Zwykle blanszowanie w zakładzie produkcyjnym polega na ścieraniu łupin migdałów po zagłębieniu ich w wodzie o temperaturze 85–100 ° C. Proces trwa poprzez 2–5 minut. W tymże okresie migdały suszy się gorącym powietrzem, natomiast potem chłodzi do temperatury pokojowej. W wyniku skórka migdałów właściwie sama odchodzi od orzecha.

Wykorzystanie w kuchni

Migdały można jeść jako osobną przystawkę w formie nieprzetworzonej, lub poddane uprawie. W sklepach można napotkać migdały polane czekoladą, posypane przyprawami lub pokryte w karmelu. Te rewelacyjne orzechy można dawać także do każdego typu sałatek, musli, deserów i panierek. Produkuje się z nich też wegańskie sery, mleko i mąkę dla osób będących na diecie bezglutenowej.

Migdały dla serca


Ogólnie wiadomo, iż zmienianie tłuszczów nasyconych nienasyconymi w diecie oddziałuje na zmniejszenie zagrożenia dolegliwości sercowo-naczyniowych, natomiast już w zaistniałej chorobie dobrze działa na parametry tłuszczowe. W jednym spośród doświadczeń wolontariusze spożywali 45 gramów migdałów dziennie, co zaowocowało podniesionym poziomem lipoprotein HDL, natomiast ograniczonym LDL i zmniejszonym stężeniem cholesterolu ogółem. Trochę mniejsze ilości, ponieważ 42,5 g spowodowały redukcję stężenia cholesterolu oraz LDL właśnie o 4 oraz 7%. Równie dobre efekty dało zastąpienie zakąski wysokowęglowodanowej o małej ilości nasyconych kwasów tłuszczowych migdałami w ilości 43 gramów na dzień.

 

Czytaj dalej


Kiedy warto jeść migdały blanszowane?

Migdały to nasiona migdałowca, natomiast nie orzechy, natomiast często źle są tak zwane. Mają choćby tytuł “króla orzechów”. Wynikające z obszarów Bliskiego Wschodu słodkie migdały charakteryzują się własnymi właściwościami oraz wartościami kalorycznymi – mają wiele witaminy B2 (1.138 mg/100 g), witaminy E (25.63/100 g) oraz błonnika (12,5 g/100g). Nie brakuje w nich też potrzebnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT) oraz składników mineralnych (szczególnie potasu). Oczywiście m.in. dzięki tymże podstawom migdały mogą zapobiec dolegliwościom serca oraz cukrzycy, co zostało potwierdzone naukowo. Czy powinniśmy jeść migdały blanszowane od BEE?

Migdały – charakterystyka

Migdały, pomimo iż większość osób ocenia je jako orzechy, są w prawdzie nasionem owocu drzewa migdałowego. Nazwa naukowa tychże suchych produktów to Prunus dulcis oraz są rodzime dla Bliskiego Wschodu, Indii oraz Afryki Północnej. Migdały, jakie spożywamy, to w prawdzie pestki tychże produktów. To częściowo tłumaczy, czemu w migdałach znajduje się tak mnóstwo elementów wzmacniających – są ważnymi elementami wzmacniającymi niezbędnymi do rozwoju nowej rośliny.

Migdały – wartości wzmacniające

Mają one ogromne zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, dzięki czemu poleca się ich jedzenie osobom, jakie działają umysłowo i uczniom oraz studentom. Kwasy tłuszczowe ułatwiają działanie mózgu, ułatwiają uwagę, natomiast też zabezpieczają przed skutkami stresu. Również znajduje się w nich znaczna ilość magnezu, jaki pomaga humor oraz zmniejsza nerwowość. Fenyloalanina w migdałach jest tymczasem odpowiedzialna za dobrą pracę układu nerwowego.

W walce z cukrzycą

Spożycie migdałów w ich każdej postaci (migdały słupki, migdały blanszowane, etc.) efektywnie poprawia stan zdrowia diabetyków. Tak jak również odmienne orzechy, migdały są artykułem o wielkim znaczeniu dla zachowania rozwoju cukrzycy rodzaju 2. Regularne ich zjadanie prowadzi do obniżenia się stopnia wytrzymałości na insulinę i zmniejszenia stopnia LDL. Co bardzo ważne – indeks glikemiczny migdałów jest niezwykle niski, natomiast stanowi tylko 15. Oczywiście z tychże względów migdały są artykułem wprost pożądanym w diecie cukrzyków.

Migdały natomiast choroby serca

Migdały mają zbawienny wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym i witaminie E, jakie mają. To za ich zasługą migdały są w stanie zmniejszyć ciśnienie, wzmocnić naczynia krwionośne i obniżyć krzepliwość krwi. Zmniejszają też zagrożenie miażdżycy przez ograniczenie tworzenia blaszki miażdżycowej.

 

Czytaj dalej


Migdały blanszowane i ich wszystkie właściwości

Bardzo dobre, słodkie, natomiast przy tymże bogate w ważne dla zdrowia elementy wzmacniające. W praktyce bliżej im do moreli aniżeli do orzechów laskowych. Migdały – ponieważ o nich oczywiście mowa – rosną prawie na wszystkich kontynentach oraz chętnie stosowane są m.in. w gastronomii jako element smacznych deserów, natomiast też w kosmetyce – jako bonus do ekskluzywnych kosmetyków i balsamów do ciała. Jakie są wartości wzmacniające migdałów oraz co więcej należałoby o nich wiedzieć?

Charakterystyka migdałów

Migdały blanszowane (https://www.bee.pl/targroch-migdaly-blanszowane-1-kg_p997648.html) są nasionami migdałowca pospolitego, wbrew stereotypowej opinii nie są to orzechy, pomimo, iż popularne są choćby jako “Król orzechów”. Wynikające z Biskiego Wschodu słodkie migdały charakteryzują się zaletami wzmacniającymi oraz prozdrowotnymi cechami. Migdałowiec jest w Afryce Północnej, Azji Zachodniej oraz Ameryce, natomiast też w pewnych krajach europejskich, jak np. Włochy, Hiszpania, Portugalia, Szwajcaria, Francja lub Macedonia. Drzewo to ma wielkość choćby do 10 metrów.

Mechanizm blanszowania migdałów

Blanszowanie migdałów to proces, w jakim oczyszczana jest zewnętrzna, brunatna łupina migdała. Często blanszowanie w zakładzie przemysłowym polega na wycieraniu łupin migdałów po zagłębieniu ich w wodzie o temperaturze 85–100 ° C. Proces trwa przez 2–5 minut. W owym czasie migdały suszy się gorącym powietrzem, tymczasem następnie schładza do temperatury pokojowej. W efekcie skóra migdałów praktycznie sama odstaje od orzecha. Migdały blanszowane nie mają zatem ciemnej skóry, tymczasem mechanizm blanszowania poprawia ich smak i odcień.

Wartości wzmacniające migdałów blanszowanych

Należałoby mieć świadomość, iż obecność niezwykle dużej ilości elementów wzmacniających w migdałach blanszowanych zapewnia dobre wartości prozdrowotne. Artykuł polecany jest przede wszystkim paniom w ciąży lub osobom, jakie chorują na serce. Migdały mogą też bez żadnego kłopotu jeść ludzie planujący się odchudzać. Artykuł okazuje się też dobrym wpływaniem na układ nerwowy. Medycy polecają go choćby diabetykom.

Wykorzystanie migdałów

Migdały zasadniczo dostępne są w dwóch grupach: słodkiej oraz gorzkiej. W kuchni własne wykorzystanie znajdują natomiast często słodsze typy, jakie można jeść na surowo czy stosować do przyrządzania przetworów lub wypieków. Owe drogocenne orzechy dobrze sprawdzają się także w kosmetyce i lecznictwie. Należałoby przy tymże zobaczyć, iż gorzkie migdały w większych ilościach mogą wykazać się niebezpieczne dla zdrowia, więc stosuje się ich często w sektorze farmaceutycznym.

 

Czytaj dalej